perjantai 20. syyskuuta 2013

Ps 2

Psykologikäynti.

Olin valmistautunut itkemään, meikkauksen olin aamulla suosiolla jättänyt vähemmälle. Toisin kävi, kyyneleet kävivät silmissä, mutta jokin esti minua taas itkemästä.

Psykologi anto taas tavotteita, realistisia tavotteita.

1. Fysiikka7:ssa ja kemia5:ssa tavotteena on saada kokeista 6. Eli toisin sanoen minulle täydellinen rimanalitus. Pakko kuitenkin yrittää, ehkä koulustressi sillä helpottuu.

2. Lääkärikäynnillä pyytää vahvempaa lääkitystä sekä masennukseen että nukahtamisongelmiin. Sen olin itsekin jo päättänyt, lääkitys ei nyt ole todellakaan kohdillaan.

3. Lääkärikäynnillä pitäisi myös kilpirauhasarvojen testiin pyytää aikaa. Samaa on äite miettinyt, että minun kannattaisi tarkistuttaa kilpirauhaseni. Itse en ole siitä niin piitannut, jos siinä vajaa- tai liikatoimintaa on niin olkoon. Olen täysin varma, että masennus on ja pysyy minussa, vaikka jotain häiritötä kilpirauhasessa todettaisiinkin ja siihen lääkityksen saisin.

4. Koita mennä aamutunneillekin. Jep, se tavote minulla on itsellänikin ollut, joskus on vain ollut ylitsepääsemättömän vaikeaa päästä kouluun aamulla. Nyt lupaan, ainakin yrittää, ottaa itseäni niskasta ja raahautua koululle.
"Pääasia kuitenkin on, että olet tunneilla, fiksuna ihmisenä se riittää sinulle asioiden oppimiseen."

5. Anna itsellesi lupa luistaa koulutehtävistä ja vain rentoutua. Vaikein tavoite, en osaa olla tekemättä vapaa-aikana mitään kouluun liittyvää. Koulu on koko ajan mielessä, etenkin näin koeviikon lähestyessä.

Että näin. Tämän viikonlopun vietän kämpällä, opiskellen kemiaa ja fysiikkaa. Minun on pakko kerrata ja hakata tieto päähäni tai en saa mielenrauhaa. Tavoite nro. 5 ei siis toteudu, ainakaan tänä viikonloppuna.

Koko viikonloppu yksin, tai ainakin tämä ilta. Viimein saan rauhassa itkeä kaiken pihalle, viimein saan olla omassa rauhassa. Kuunnella musiikkia mistä itse pidän ilman, että muut valittavat, kuinka "paskaa" musiikkia kuuntelen. Mennä nukkumaan silloin, kun minua väsyttää ilman, että joku valittaa keskellä päivää nukkumisesta. Saan syödä juuri sitä mitä haluan ilman, että joku valittaa, kuinka paljon syön tai, kuinka epäterveellisesti syön.

Tämän viikonlopun nautin elämästäni. Tänä viikonloppuna pääsen eroon jatkuvasta koulustressistä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti