perjantai 13. syyskuuta 2013

Päivän piristys

Päivä parani heti asteella, kun pääsin kämpälle. Kunnollinen päivän piristys. Voisin jopa intoutua laittamaan hymiön! :)

Tapasin rappusissa yläkerran naapurin, noin 70v naisen. Hän kehui minua siitä, kuinka kohteliaasti olin ilmoittanut tupareista ja niiden jälkeen siivonnut paikat hyvin. Seinälle jättämästäni lapustakin hän oli oikein mielissään, kun olin vannottanut siivoavani jälkeni.

Kysyin häneltä eihän tupareista tai minusta ole ollut hänelle mitään haittaa.
"Oij ei todella mukavaa saada taloon nuoria, kun täälä on muuten vain vanhoja. Kyllä minä ymmärrän teitä nuoria, minulla on kaksi lastenlasta, poika ja tyttö, sinun ikäisiä. Ja minä siinä, kun join iltakahvia siinä puoli 10 aikaan katselin ulos ja oli niin mukavaa seurata, kuinka pojilla ja tytöillä oli hauskaa pihassa. Ei mitään haittaa ole ollut, pelkää iloa."

Hän kertoi seinänaapurinani olevasta pariskunnasta. "He ovat vanhoja ja sairaita, rouvalla on vakava sairaus ja hän menee nukkumaan aikaisin" Lupasin muistaa jatkossa, "jos pidän vielä juhlat". Totta vitussa pidän, seuraavat pippalot on viimeistään syyslomalla.

Vaikutti todella mukavalta ihmiseltä. Sai hymyn huulille kun hän kertoi lapsenlapsistaan pitkät tarinat ja etenkin kehui kohteliaisuuttani useaan kertaan. Ei ole pitkään aikaan ollut näin iloinen olo.

Vielä musiikkia. Aamullista stressiä lukuunottamatta, kappale kertoo täysin mielialani tästä päivästä. Tähän mennessä. Perjantai 13. alkaa menettää taikuuttansa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti