torstai 31. lokakuuta 2013

it’s just tonight

Kokeet menivät aivan päin vittua. Huomasin taas "lukeneeni". Kun kokeen jälkeen lähdin ruokalasta, vitutuksen määrää ei voinut kuvailla mitenkään. Teki mieli vetää ensimmäistä vastaan tullutta ihmistä turpaan. Ensimmäisenä vastaan tuli kuitenkin A, joten hillitsin itseni.

L oli lähtenyt jo aikaisemmin. Häntä ei kuitenkaan näkynyt missään, vaikka hänen laukkunsa oli pöydällä. Laukun vieressä oli vihko, jossa oli tekstiä. L:n kirjoittamaa, masentavaa tekstiä. Ensimmäinen ajatus oli, että L oli tehnyt itselleen jotain ja aloimme A:n kanssa etsimään häntä paniikissa. Luojan kiitos, L oli vain "tupakalla".

Lähdimme A:n ja L:n kanssa keskustaa kohti. Matkalla A keksi, että voisimme juoda tänään. Suunnitelma oli ihan hyvä, ehdimme jo L:n ja erään toisen tytön kanssa luokseni ja L ehti juodakin jo ensimmäisen tölkin, kunnes kello tuli 20 ja L:n piti olla laitoksella. Samalla, kun puimme soitin A:lle, joka kertoi että pääseekin tulemaan vasta 1,5h päästä, koska hänen pitää vahtia pikkuveljeään. Ei ollut enää mitään järkeä juoda, joten ilta kusi ja komeasti. Heitin L:n ja toisen tytön kotiin.

Matkalla takaisin kämpälle T soitti ja minä tyhmä vastasin, vaikka ajoin. Lupasin soittaa hänelle takaisin ja lopetin puhelun, ennenkuin hän ehti sanomaan mitään. Matka kämpälle menikin todella nopeasti, normaalisti rajoitusten mukaan matkaan menee 15min, nyt olin perillä 10:ssä minuutissa.

Kämpän pihassa soitin T:lle ja puhuimme 16min. Hän muunmuassa pyysi minut huomenna käymään työpaikallaan ja muutenkin yritti keksiä tapoja nähdä minua. Puhelusta on nyt 1,5h, mutta olen edelleen aivan onnessani.

Samalla mieleeni muistuu kuitenkin M ja tunnen toimivani väärin, kun tunnen itseni onnelliseksi. Ei minun kuulu olla onnellinen, ei minua luotu onnelliseksi ihmiseksi. Minä en saa olla onnellinen, se on väärin kaikkia kohtaan.

Taas tuli himo viiltää. Ei. En tee sitä. En missään nimessä. Vaihdan vaatteet ja menen nukkumaan. Nukun yön yli ja aamulla herään T:n soittoon, eikä päivääni voi pilata enää mikään. En malta odottaa, että kuulen taas hänen äänensä.

Ei luoja kuinka sekaisin ihminen voi olla?!?

Haluan taas itkeä. Paskan ulos. Onnea kyyneliä. Vain itkeä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti